המפתח לניצחון והמסקנה מדרישות עבאס • פאנל פוליטי מרתק

אסתי פלד No Comments on המפתח לניצחון והמסקנה מדרישות עבאס • פאנל פוליטי מרתק

פאנל פוליטי מרתק ב"מהדורה המרכזית" בהשתתפות חה"כ מלכיאלי והפרשנים אבי גרינצייג ומני גירא שוורץ: שאלת הריצה הנפרדת ביהדות התורה, המפתחות לניצחון הימין ומה החרדים למדו מעבאס • האזינו

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ב"מהדורה המרכזית" ששודרה הערב (שלישי) מכנס "עולם לירושלים", התקיים פאנל פוליטי מרתק בהנחיית אבי מימרן ובהשתתפות חה"כ מיכאל מלכיאלי, והפרשים אבי גרינצייג ומני גירא שוורץ.

בפתח הדברים, התייחס מלכיאלי לפטירתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן זצ"ל: "זה שבר גדול לעולם התורה ולעם היהודי שאיבד את אחד ממנהיגיו הגדולים ביותר. הוא נטל על עצמו את עול הנהגת הדור והתנועה".

הוא סיפר: "לפני קצת יותר משנה – כשקמה הממשלה הרעה הזו, היו קולות גם בנציגות החרדית אולי כן לעשות שיתופי פעולה כאלה ואחרים ומרן חכם שלום זצ"ל נתן הנחייה שלא לקיים איתם שום מו"מ או דיבורים. הוא אמר שהדבר שיפיל אותם זה שלא נקיים איתם שום קשר. במבט לאחור רואים שהוא צדק. דווקא החרם הוביל להפלתם".

עוד סיפר מלכיאלי על דמותו של מרן זצ"ל: "ראית אצלו את האכפתיות והארת פנים לכל יהודי".

הפרשן אבי גרינצייג התייחס לחרם על הממשלה: "לא היה באמת קשר או שיתוף פעולה חרדי אמיתי עם הממשלה, גם ביהדות התורה. לכולם היה ברור שלא ילכו איתם בשום צורה".

ביחס לשאלה היורש, אמר גרינצייג: "גם אחרי פטירת מרן הגר"ע יוסף הייתה השאלה מי ינהיג את ש"ס, וברוך ה' לא אלמן ישראל. הקב"ה יעמיד מנהיג אחר גם הפעם".

מלכיאלי: "מצביעי ש"ס יודעים טוב מאוד שש"ס זה הבית של הרב עובדיה וזו המורשת שלו".

שאלת הריצה הנפרדת ביהדות התורה 

לאחר מכן התייחסו חברי הפאנל לנושא הריצה הנפרדת ביהדות התורה. אבי גרינצייג: "בדגל לא רואים בזה הימור מסוכן ולא ירדו מזה. האמירה הראשונה אומרת שאנחנו לא אחראים לכל עם ישראל, אם אגודה יודעת שהיא לא עוברת שלא תרוץ לבד. דגל עוברים בוודאות.

לדבריו "יש לנו מאגר מפורט ומסודר. דגל לא צריכה לעשות טובה לאגודת ישראל ולהציל אותה. אומרת – דגל אנחנו לא מוכנים שחברי כנסת של אגודה יתנהלו עצמאית על גב קולות של אברכים ליטאים. 

מני גירא שוורץ: "נניח שקיים מאגר כזה. אי אפשר לדעת מה יהיה אפילו אחוז ההצבעה".

מלכיאלי: "יש ארבע מפלגות שנשארו נאמנות לערכי הזהות היהודית והלאומית. אנחנו מאמינים שיש לנו אפשרות להגיע ל-61. עלינו למצות את מאגר כל הקולות. עשרות אלפים לא הגיעו להצביע בפעם האחרונה".

עוד הוסיף: "ש"ס דיברה מתחילת הקמפיין מאוד ברור, בניגוד למפלגות אחרות. ש"ס הולכת יחד עם הליכוד. אנחנו מקימים מטות משותפים איתם – מה שלא היה מעולם". 

המפתחות לניצחון הימין

גרינצייג: "יש ארבעה מפתחות שסומנו ע"י הימין – הורדת אחוז ההצבעה במגזר הערבי ומסתמן שזה הולך לשם, להגביר את אחוז ההצבעה בימי , השלישי הוא הפלת אחת מפלגות השמאל מתחת אחוז החסימה כולל איווט שלאחרונה נחלש, והרביעי ריצה של שקד עד הסוף כי הקולות שלה מגיעים מגוש רק לא ביבי".

מני גירא שוורץ: "שימו לב לתהליך שקורה במחנה הממלכתי. גנץ מצרף ארבעה דתיים ודתיות. גם בתחילת הקמת הממשלה הזו מתוך בוחרי ימינה היו 60-70 אחוז שתמכו במהלך למרות הכל. יש ציבור דתי לאומי שמוכן להצביע למחנה הממלכתי וזה הדבר המדאיג שצריך לשים לב אליו".

מה למדו מעבאס

לסיום, התייחס ח"כ מלכיאלי לשאלה מה הם למדו ממנסור עבאס: "למדנו הרבה מעבאס לגבי רמת הדרישות שלנו, שהן בדין ולא בחסד – נבוא לכל מו"מ ונהיה יותר ברורים. לא יוכלו לקרוא לנו סחטנים. הם סחטו מאות מיליוני כספים קואליציוניים אחרי שדיברו נגד זה. נכניס את הישיבות והסמינרים לתוך בסיס התקציב".



0 תגובות